اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۲۲۴۹

پای حرف‌هایم هستم، تاج و دار و دسته‌اش هر کاری می‌خواهند بکنند

پای حرف‌هایم هستم، تاج و دار و دسته‌اش هر کاری می‌خواهند بکنند
علی کریمی بعد از شکست تیمش مقابل استقلال در خارج از اتاق کنفرانس مربیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن پاسخگویی به سؤالات، صحبت‌هایی که خودش هم مد نظر داشت را بیان کرد.
۱۵:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
وانانیوز|

در ادامه نظرات کریمی را بخوانید:

 

*چطور رضا عنایتی که مدرک مربیگری‌اش مشابه شماست، می‌تواند در نشست‌ها و کنفرانس مربیان شرکت کند؟

چرا از من می‌پرسید؟ چرا این قانون تا ۳ روز قبل نبود؟ مسلماً خودشان به عنایتی زنگ زده و گفته‌اند می‌تواند برود.

 

*از باخت مقابل استقلال بگویید.

روز خوب ما نبود، باز هم اشتباه داشتیم و باید بیشتر کار کنیم. مقصر این باخت، من هستم و شرمنده هواداران شدیم و بازی بعدی جبران خواهیم کرد. ضمن اینکه تماشاگران استقلال همانند گذشته نسبت به من لطف داشتند.

 

*در نشست قبلی‌تان میکروفون برنامه ۹۰ را پرتاب کردید و حتماً موضع فردوسی‌پور را متوجه شدید.

از فردوسی‌پور بپرسید آیا این توهین به مردم بود؟ من باز هم این کار را به خاطر دلایل خودم انجام خواهم داد. چرا در برنامه ۹۰ به موضوع لخت کردن بازیکنان تیم ملی در فرودگاه امام (ره) واکنش نشان ندادند؟ چرا دستیار کی‌روش با نماینده فیفا آن‌طور برخورد کرد؟ آقایان در تلویزیون روی قضیه طاهری و طارمی ۳ برنامه مفصل داشتند اما چرا در مورد بلیت‌فروشی‌ها برنامه نمی‌گذارند؟ فقط یک بار اول فصل گفتند، دیگر پیگیری هم نکردند. من پای حرف‌هایم هستم. تاج و دار و دسته‌اش هر کاری می‌خواهند بکنند. حتی می‌خواهم تصمیمی بگیرم که حداقل سپیدرود متضرر نشود. به قول مهدی هاشمی‌نسب عزمم را جزم کردم تا ته این ماجرا بروم. در ضمن کمیته انضباطی باید علنی باشد. ۱۰۰ احضاریه دیگر هم به دست من برسد، تا ته آن می‌روم. اگر اشتباهی کرده باشم، تاوانش را می‌دهم. ما را از کمیته انضباطی نترسانند. در فضای مجازی همه چیز را گفته‌ام. مردم هم می‌دانند و آنهایی که با من هستند، می‌دانند و آنهایی که به قول فردوسی‌پور با پرتاب لوگو به آنها توهین شده است، آنها هم ببینند چه اتفاقی افتاده است.

 

*به شما مشورت داده نشده خویشتن‌دار باشید؟

همه برای من قابل احترام هستند اما من کار خودم را می‌کنم و نمی‌توانم خویشتن‌دار باشم. به هر حال هر کسی سیستم خاص خودش را دارد. شاید برخی حرفی نزنند اما من حرف می‌زنم و تا آخرش هم می‌روم. آذرماه صحبت‌هایی مطرح کردم و حالا در ۱۰ روز پایانی بهمن‌ماه هستیم اما هنوز برنامه ۹۰ فرصت نکرده به موضوعاتی که مطرح کردم، بپردازد. بحث من یک موضوع ملی است نه فردی و باشگاهی.

 

*در تلویزیون همه مسائل را مطرح می‌کنید؟

۹۰ که هیچ، به صد و صد و بیست هم می‌روم. اگر آقایان جرأت داشته باشند و مرا روی خط تلفن هم بیاورند، برایم کافی است. آنها از من خواستند که دوربین بفرستند و صحبت‌هایم را ضبط کنند اما من قبول نکردم چون می‌دانستم اگر این اتفاق رخ دهد، آنها برای پخش، صحبت‌هایم را کم و زیاد می‌کنند. نمی‌دانم چرا برخی‌ها تلاش کردند مرا مقابل مردم قرار دهند.

 

*این موضع‌گیری‌ها به آینده شما لطمه نمی‌زند؟

من آینده‌ای در فوتبال ندارم، هر کاری که باید می‌کردم، خوب یا بد، انجام دادم و رفتم. متأسفانه برخی خبرنگاران حتی جرأت نکردند صحبت‌های مرا در رسانه‌هایشان چاپ کنند. آقایان نگران شکایت هستند اما سؤال من این است که آیا می‌توانند تمام روزنامه‌ها را ببندند؟

 

*رئیس فدراسیون می‌تواند از نظر حقوقی صحبت‌های شما را پیگیری کند.

آقایان که جوابی ندارند، به دنبال شکایت می‌روند. عده‌ای با تهدید یا عذرخواهی داستان‌های مختلف را تمام می‌کنند ولی من این موضوع را تا انتها پیگیری خواهم کرد. با خداداد عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب هم صحبت کردند. آنها می‌خواستند به من کمک کنند اما گفتم این کار را شروع کرده‌ام و تا آخرش هم می‌روم. از وکیل رئیس فدراسیون فوتبال بپرسید که چرا شکایت شخصی خودش را روی سایت فدراسیون منتشر کرده است؟ اگر ریگی در کفش‌شان نیست، باید به این سؤالات پاسخ دهند. من بارها خواسته‌ام مناظره‌ای بگذارند تا صحبت‌هایمان را مطرح کنیم، شاید مشکلات حل شود.

 

*شما از کی‌روش هم انتقاد کردید و...

کی‌روش آن چیزی نبود که من می‌خواستم و پس از آن بارها تلاش کردم رابطه‌ ما همان رابطه مربی- بازیکن بماند. من خودم احترامم را حفظ کردم اما از تاج بپرسید که چرا مربیان ایرانی تیم ملی اخراج شدند؟ چرا پسرخوانده کی‌روش بدون مدرک مربی تیم ملی شده است؟ در تمام دنیا بحث‌های تبلیغاتی وجود دارد و من عیب و ایرادی به این موضوع نمی‌بینم. تا جایی که من اطلاع دارم یک مربی در رده ملی یا باشگاهی سالی ۶ هفته مرخصی دارد که می‌تواند به صورت‌های مختلف از آن استفاده کند اما حالا برعکس شده است. اگر شما تا صبح هم از من سؤال کنید، جواب‌تان را خواهم داد اما کسی باید جواب این سؤالات و ابهامات را بدهد که پای قرارداد را امضا کرده است، پسرخوانده کی‌روش مدرکی ندارد و فکر می‌کنم او را اخیرا به دوره‌ای در اروپا فرستاده‌اند تا یک کاغذ یا مدرکی بگیرد. من هم اگر قدرت داشتم، شاید پسرخاله و پسرعمه‌ام را می‌آوردم. به من گفتند به جلسه می‌رویم که این بار دیگر او (کی‌روش) را اخراج کنیم اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان نظرشان برگشت. کی‌روش عادت دارد همیشه با توپ پر به جلسات می‌رود و با گرفتن چند امتیاز از موضع خود کوتاه می‌آید. فکر می‌کنم قبل از قرعه‌کشی جام جهانی قرار بود کی‌روش را اخراج کنند اما نشد. دلایلش را هم نمی‌دانم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین